Integritetspolicy

  1. Om Savoir Companions

 

  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Upplandsgatan 6A.

 

  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till contact@savoirbeauty.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

 

  1. Beställning

 

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

 

  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till contact@savoirbeauty.se.

 

  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

 

  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: contact@savoirbeauty.se.

 

  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

 

  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

  1. Ångerrätt

 

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss contact@savoirbeauty.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

 

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

 

  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.

 

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

       5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

 

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

 

  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

 

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

 

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

 

  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

 

  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

 

  1. Reklamation och klagomål

 

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

 

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

 

  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.



6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till contact@savoirbeauty.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

 

  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

 

  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

  1. Ansvarsbegränsning

 

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

 

  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

 

  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

  1. Produktinformation

 

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

  1. Information om Cookies

 

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

 

  1. Personuppgifter

 

  • Genom att handla hos Savoir Companions accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

 

  • Savoir Companions är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

 

  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

 

  • 10.1 Vad är en personuppgift?


En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

 

  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

 

  • 10.3 Rättslig grund

 

 I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med  dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 

  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?


10.4.1 Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

 

  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

 

  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

 

  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

 

  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

 

  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

 

  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Savoir Companions är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 

  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

 

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval

 

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

 

  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.





Företagskoncept

 

  1. Savoir Beauty är en webshop som erbjuder ett brett sortiment av fransprodukter och fransutbildningar för både professionella fransstylister och fransentusiaster. Vårt mål är att erbjuda högkvalitativa produkter och utbildningar som hjälper kunder att uppnå vackra och hållbara resultat. Genom att kombinera en attraktiv produktportfölj med utbildningsmöjligheter strävar vi efter att bli en ledande aktör inom fransindustrin.

 

  1. Affärsidé: Savoir Beauty är dedikerat att erbjuda ett omfattande utbud av högkvalitativa fransprodukter och utbildningar. Vi strävar efter att erbjuda ett one-stop-shop-koncept för kunder som söker både produkter av hög kvalitet och utbildning för att förbättra sina kunskaper och färdigheter inom fransindustrin. Vi fokuserar på att erbjuda:

  1. Fransprodukter: Vi erbjuder ett brett sortiment av fransförlängningsmaterial, inklusive fransar, lim, verktyg och tillbehör från pålitliga leverantörer. Våra produkter håller hög kvalitet och är noggrant utvalda för att möta kundernas behov.

  2. Fransutbildningar: Vi erbjuder professionella fransutbildningar för både nybörjare och erfarna fransstylister. Våra utbildningar omfattar tekniker, applikationstekniker, styling, eftervård och mer. Vi strävar efter att ge våra kunder de nödvändiga kunskaperna och verktygen för att lyckas inom fransindustrin.

 

  1. Målgrupp: Vår primära målgrupp inkluderar:

  1. Fransstylister: Professionella fransstylister som söker högkvalitativa produkter och utbildningar för att förbättra sina färdigheter och erbjuda enastående resultat till sina kunder.

  2. Skönhetssalonger och spa: Salonger och spa som vill erbjuda fransförlängningstjänster och behöver tillförlitliga produkter och utbildningar för sina anställda.

  3. Allmänheten: Privatpersoner som är intresserade av att lära sig om fransförlängning och vill använda högkvalitativa produkter för personligt bruk.

 

  1. Konkurrensfördelar: För att särskilja oss på marknaden fokuserar Savoir Beauty på följande konkurrensfördelar:
  1. Produktsortiment: Vi erbjuder noggrant utvalda produkter av hög kvalitet från pålitliga leverantörer. Vårt sortiment inkluderar ett brett utbud av fransförlängningsmaterial för att tillgodose olika behov och preferenser.
  2. Utbildningar: Vi erbjuder omfattande och professionella utbildningar som täcker olika aspekter av fransförlängning. Våra kurser inkluderar tekniker, applikationstekniker, styling, eftervård och mer. Vi strävar efter att ge våra kunder en gedigen kunskapsbas och praktisk träning för att säkerställa deras framgång inom fransindustrin. 
  3. Kundservice: Vi prioriterar enastående kundservice och strävar efter att skapa      långsiktiga relationer med våra kunder. Vårt team är tillgängligt för att svara på frågor, ge råd och erbjuda support för att säkerställa en positiv och smidig köpupplevelse.
  4. Varumärkesidentitet: Savoir Beauty är dedikerat till att vara en pålitlig och ansedd aktör inom fransindustrin. Vi strävar efter att bygga och upprätthålla ett starkt varumärke som står för kvalitet, kunskap och professionalism.

 

  1. Marknadsföringsstrategi: För att nå våra målgrupper och bygga varumärkesmedvetenhet kommer vi att använda en kombination av online- och offline-marknadsföringsstrategier. Våra strategier inkluderar:
  1. E-handelsplattform: Vi kommer att skapa en användarvänlig webshop där kunder enkelt kan hitta och köpa våra produkter. Vi kommer att optimera vår webbplats för sökmotorer och använda digital annonsering för att öka synligheten och driva trafik till vår webbplats.
  2. Sociala medier: Vi kommer att använda olika sociala medieplattformar för att marknadsföra våra produkter, dela användbar information och inspirera våra följare inom fransindustrin. Vi kommer att använda strategier som innehållsmarknadsföring, influencer-samarbeten och tävlingar för att engagera vår målgrupp.
  3. Samarbeten: Vi kommer att samarbeta med skönhetssalonger, spa och fransstylister för att öka medvetenheten om vårt varumärke och erbjuda exklusiva erbjudanden och rabatter till deras kunder. Genom att bygga partnerskap kan vi nå en bredare publik och dra nytta av deras etablerade kundbas.
  4. Utbildningsseminarier och workshops: Vi kommer att arrangera utbildningsseminarier och workshops för att visa upp vår kompetens inom fransindustrin och locka potentiella kunder. Genom att dela vår kunskap och erfarenhet kan vi bygga förtroende och positionera oss som experter inom området.
  1. Ekonomisk plan: Vi kommer att utarbeta en detaljerad ekonomisk plan som inkluderar kostnadsanalys, intäktsprognoser och lönsamhetsbedömning. Vi kommer att sätta realistiska mål och övervaka vår ekonomiska prestation noggrant för att säkerställa en hållbar tillväxt och lönsamhet.

 

Genom att kombinera våra konkurrensfördelar och genomföra en effektiv marknadsföringsstrategi är vi övertygade om att Savoir Beauty kommer att bli en framstående aktör inom fransindustrin. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en komplett upplevelse genom att kombinera högkvalitativa produkter, omfattande utbildningar och enastående kundservice.

Vi ser fram emot att växa och utveckla Savoir Beauty som en pålitlig och påtaglig resurs för alla som är intresserade av fransförlängning. Med vår passion för skönhet och vår strävan efter excellens är vi fast beslutna att hjälpa våra kunder att uppnå vackra och hållbara resultat.



SAVOIR BEAUTY

prenumerera

Sign up för våran nyhetsbrev